Tuesday, October 28, 2014

Workout in the park

Hi peeps
Boleh ke tulis yang saya sebenarnya suka exercise
Sebelum saya berkahwin dan jadi guru saya ada
banyak masa lapang disebabkan komitmen yang rendah
Setiap petang lepas kerja saya WAJIB pergi gym
Spend 2 hours at the gym..
Kalau weekend tak kuar dating (huhu) saya akan pergi gym
pagi sekali dan petang sekali. 2x per day!
Boleh dikatakan saya addict dengan exercise dan gym
Sampai bulan puasa pun saya train macam bulan tak puasa
hasilnya jadi sangat skinny


Lepas kahwin, slowly saya tinggalkan sbb rasa seronok sgt kawin puiiii
kahkahkahkahkah
Yela, kalo lapar pukul 2-3pagi pon boleh keluar sama2 dahla
membantai kat restoren mamak jer
Suami saya pun time awal kawin bukan main solehah
masak macam2 untuk saya, Mexican foods la, English breakfast la
haaaa 6 bulan pertama jer ye pastu yang hado
Time tu saya dah start gain weight
Plg worst ketika pregnant saya pigged out habis habisan
Menyesal sangat bila kenang balik sbb saya bagi anak saya
makanan yang tak berkhasiat, dahla jadi gemukss

I lost my luxury time after that,dgn kerja yg sgt demanding
Saya jadi lethargic at the end of the day, all I want was good
sleep, but being a mother..jgn harap! :(

Now I get back my luxury time, even for a year
I want to bring back the fitness mojo so when
I return to Malaysia, I can do home workout etc
Now I can spend many hours at the gym without
worrying to fetch my son, to cook, laundry,
folding clothes, mopping, to do work bla bla bla
I can go once, twice, thrice per day pun takpe
I am really GRATEFUL for this opportunity!

Enough ranting, last weekend saya bersenam
di taman berdekatan dengan rumah

Cuaca sejuk nyaman, buat sprinting pun tak keluar peluh
cuma heartbeat laju
Sweet je saya tengok parents yang jog satu family tolak stroller anak
Ada yang ajar anak berjalan, ada yang bawak anak main skuter


Time saya buat bench step ups ada seekor anjing ni teruja betul
Tetiba berlari ke arah saya, nasib baik pakai collar
Saya cool saja berdiri atas bench, senyum dan cakap kat owner
"he is cute" 
Ekceli saya rimas dan lemas dgn orang yang kalau anjing ada
dia freak out gila, just stay calm dahla..
kalau ko gelabah gedik2 memang la anjing tu nak menyentuh ko
kalau calm dia setakat lalu je sebelah
"Don't let the dog smell your fear" gittewww

Candy!!!

Rindunya kelas kettlebell Bro Azlan
Bukan belajar kettlebell jer tapi primal moves sekali
macam merangkak (bear crawl)
merangkak lah kami area Taman Botani
hahaha sweet momento

I'll go to the gym tomorrow to press those candies!
Cannot wait...

Till next post,
Au Revoir


No comments:

Post a Comment