Friday, November 28, 2014

Belgium

Hello peeps..
Seminggu lepas Sheffield saya pergi berkuntum
pulak di negara Belgium
Ya Belgium, where original belgian waffle was born


Cover 3 tempat, Brussels, Ghent dan Brugge
Bagi saya lawa lah negara nya bukan macam city yang modern
tapi penuh dengan bangunan2 bersejarah dan architecture yang menarik
Saya pergi dgn flatmate saya Norish Karman Karim
Eiii semua la tanya except husband saya, dgn siapa saya pergi
adoiiii awat la haaaa

Ha nahh perkenalkan flatmate saya Norish
Pelajar PhD jurusan business di Kingston University

Ini lah kenderaan pergi dan balik Belgium

Perjalanan tak lama, sejam je dah sampai


Dari atas pun dah boleh agak, negara ni banyak buat pertanian dan biotech





Grand place at day and night

atomium, light on

light off

I'm wonder woman, I always wonder why

Kawan2 yang belajar di Belgium


lace and tapestry, mahal gile kat Brussels..beli di Bruges ok

haaaaa ini yang dinanti nanti, sangat sedap beza dari yang UK

ayuh makan waffle super sedap


Salah satu tarikan di Brussels, manneken pis (budak kencing)..selalunya dipakaikan baju ikut musim tp kali ni nasib laa beliau naked pula *pasghah*

Dinding train station

Masa kami sampai hari tu,kami beli one day pass..
Tapi kan station train dia haritu tak tutup pun machine 
yang kita kena lalu..pass kan ticket tu
so pakai main lalu je laa..siapa tak bayar pun kira blh naik train
Kitorg berintegriti tinggi, kitorang bayar k

Hari kedua kami pergi Bruges
Antara tempat tarikan utama di Belgium
Layan gambar k (random order)








Hari ketiga berjalan di Gent/Ghent





Antara wajib makan di Belgium iaitu mussels

Haa dah la kot, ada lagi gambo tp xlarat nak upload dah
Kesimpulannya sapa nak pergi Belgium mesti buat list di bawah
tanak buat pon takpe bukan rukun haji punn
eh lupa nak ckp kitorg tak pergi Antwerp sbb x cukup masa
Antwerp terkenal dengan diamond

List
1. Lawat Grand Place, Manneken Pis, Atomium
2. Makan Belgian Waffle
3. Makan mussels
4. Beli belgian lace/tapestry (bookmark, handkerchief pun ada)
5. Cruising di Bruges
6. Makan Belgian chocolate (tanya la ada alcohol ke idok, pastu cek label ada bab1 ke x)
7. Yang non muslim boleh try belgian frites yang campur daging

Sekian..gambar2 lain (beratus gambar) saya masukkan dalam FB kalau rajin hihi
au revoir!!!






















No comments:

Post a Comment